הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. בניית חנות אינטרנטית
  3. הכוח של מכירה נוספת ומכירה צולבת בחנות באינטרנט

הכוח של מכירה נוספת ומכירה צולבת בחנות באינטרנט

בניתם חנות באינטרנט ואתם מציעים מוצרים למכירה? השקיעו עוד טיפה והוסיפו מנגנוני upselling ו-cross selling שישדרגו גם את חווית המשתמש באתר וגם ימקסמו לכם רווחים. קראו כיצד לעשות זאת נכון.
מנגנוני upselling ו-cross selling

בעולם התחרותי של המסחר האלקטרוני, עסקים חייבים למנף כל הזדמנות להגדלת ההכנסות ולשיפור חווית הלקוח. שתיים מהאסטרטגיות היעילות ביותר להשיג זאת הן מכירה נוספת (upsell) ומכירה צולבת (cross sell). טכניקות אלו לא רק משפרות את המכירות, אלא גם משפרות את שביעות רצון הלקוחות, בכך שהן מציעות המלצות למוצרים רלוונטיים שמוסיפים ערך לרכישה. כשהם מיושמים בצורה נכונה, מכירה נוספת ומכירה צולבת יכולות להגדיל משמעותית את ערך ההזמנה הממוצע (AOV) ואת ערך חיי הלקוח (CLV), דבר שהופך אותן לאסטרטגיות חיוניות לכל חנות באינטרנט.

מהי מכירה נוספת (Upsell)

מכירה נוספת היא הנוהג לעודד לקוחות לרכוש גרסה מתקדמת יותר של המוצר שהם שוקלים, או במילים אחרות, שדרוג המוצר הנרכש. אסטרטגיה זו פועלת על ידי הדגמת הערך המוסף, התכונות המשופרות או האיכות המעולה של מוצר פרימיום בהשוואה לאופציה הסטנדרטית. לדוגמה, אם לקוח מחפש לקנות מחשב נייד עם מפרטים בסיסיים, מכירה נוספת תהיה כרוכה בהצעת דגם עם מעבד מהיר יותר, יותר זיכרון RAM או אחסון נוסף במחיר מעט גבוה יותר. המפתח ל-upselling מוצלח הוא להדגיש את היתרונות ולהצדיק את הפרש המחירים בצורה שתתכתב עם צרכי הלקוח.

כדי למקסם את האפקטיביות של מכירה נוספת, עסקים צריכים להתמקד במוצרים המציעים יתרון ברור ומשכנע על פני מודל הבסיס. במקום רק להציג את האפשרות במחיר גבוה יותר, חיוני ללמד את הלקוח כיצד מוצר הפרימיום ישפר את החוויה שלו. מתן השוואות זו לצד זו, המלצות של לקוחות וביקורות מומחים יכולות לעזור לבנות אמון ולהגדיל את הסבירות להמרה במכירה נוספת. בנוסף, הצעת הנחות לזמן מוגבל או שילוב תכונות פרימיום בתעריף מוזל יכול לתמרץ עוד יותר את הלקוחות לבחור בשדרוג.

מהי מכירה צולבות (Cross Sell)

מכירה צולבת, לעומת זאת, כוללת המלצה על מוצרים משלימים המשפרים או משלימים את הרכישה העיקרית. טכניקה זו נמצאת בשימוש נרחב בחנויות באינטרנט, בהן מוצגים ללקוחות פריטים קשורים המשפרים את החוויה הכוללת שלהם. לדוגמה, אם לקוח רוכש סמארטפון, מכירה צולבת עשויה להיות כרוכה בהצעת נרתיק מגן, אוזניות אלחוטיות או מטען מהיר. בניגוד ל-upselling, המתמקדת בשדרוג המוצר העיקרי, מכירות צולבות מטרתה למקסם את ההשקעה של הלקוח על ידי הצעת פריטים נוספים המספקים נוחות או פונקציונליות נוספת.

מכירה צולבת יעילה דורשת הבנה עמוקה של התנהגות לקוחות ודפוסי רכישה. המלצות צריכות להיות רלוונטיות ושימושיות במקום להופיע כסתם נסיונות לדחוף מוצרים נוספים. התאמה אישית ממלאת תפקיד מכריע בהצלחת מכירה צולבת: על ידי מינוף נתוני לקוחות והיסטוריית גלישה, עסקים יכולים להציג הצעות ממוקדות במיוחד שמתאימות לאינטרסים של הלקוח. הצגת ביקורות של לקוחות ותרחישי שימוש בתיאורי מוצרים יכולה להדגים עוד יותר את הערך של פריטים משלימים ולעודד החלטות רכישה.

היתרונות של מכירה נוספת ומכירה צולבת

גם מכירה נוספת וגם מכירה צולבת מציעות יתרונות רבים עבור עסקי מסחר אלקטרוני מעבר להגדלת ההכנסות בלבד. אסטרטגיות אלו משפרות את חווית הקנייה הכוללת, על ידי מתן בחירות טובות יותר ללקוחות והמלצות חשובות שאולי לא היו שוקלים בעצמם. כאשר הן מבוצעות ביעילות, הן יכולות להוביל לשיפור שביעות רצון הלקוחות, נאמנות חזקה יותר למותג ושיעורי שימור גבוהים יותר.

יתרון משמעותי נוסף הוא היכולת למקסם את התשואה על עלויות רכישת הלקוחות. מאחר שרכישת לקוחות חדשים היא לרוב יקרה יותר ממכירה ללקוחות קיימים, מכירה נוספת ומכירה צולבת עוזרות להפיק יותר ערך מכל עסקה. על ידי הגדלת ערך ההזמנה הממוצע, עסקים יכולים לשפר את הרווחיות מבלי להשקיע יותר במאמצי שיווק. יתר על כן, טכניקות אלו יכולות לעזור ללקוחות לקבל החלטות מושכלות יותר, להפחית את הסבירות להחזרות ולשפר את שביעות הרצון לאחר הרכישה.

יישום נכון של אסטרטגיות Upselling ו-Cross Selling

כדי שעסקים יקנו את מלוא היתרונות של מכירה נוספת ומכירה צולבת, עליהם ליישם את האסטרטגיות הללו בצורה שקולה. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות המלצות מותאמות אישית. על ידי שימוש בבינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה, פלטפורמות מסחר אלקטרוני יכולות לנתח נתוני לקוחות ולהציג את ההצעות הרלוונטיות ביותר למוצרים. רמה זו של התאמה אישית לא רק מגדילה את סיכויי ההמרה, אלא גם משפרת את חווית הקנייה על ידי הפיכתה לאינטואיטיבית וחלקה יותר.

מיקום אסטרטגי של הצעות מכירות נוספות וצולבות הוא גורם קריטי נוסף. הצגת המלצות מוצר רלוונטיות בדפי מוצרים, דפי תשלום ואפילו מיילים לאחר רכישה יכולה להגביר משמעותית את המעורבות. עם זאת, עסקים צריכים להימנע מלהיות אגרסיביים מדי עם הצעות אלו, שכן הצעות חודרניות מדי או לא רלוונטיות יכולות להרתיע לקוחות במקום לפתות אותם. המפתח הוא למצוא איזון בין מתן המלצות מועילות ושמירה על חווית קנייה חלקה עם מינימום הפרעה לרוכשים.

בנוסף, עסקים יכולים לשפר את מאמצי המכירה המשופרת והצולבת שלהם באמצעות אסטרטגיית חבילות (סטים) ודילים. הצעת חבילת מוצרים במחיר מוזל מקלה על הלקוחות לראות את הערך המוסף של רכישת מספר פריטים יחד. הצעות לזמן מוגבל, תגמולי נאמנות ועסקאות בלעדיות יכולים גם ליצור תחושת דחיפות, ולעודד לקוחות לנצל את הרכישות הנוספות לפני שהם מפספסים עסקה גדולה.

דוגמאות למכירה מוצלחת ומכירה צולבת

מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים רבים שולטים באמנות של מכירה נוספת ומכירה צולבת, תוך מינוף אסטרטגיות אלה, כדי להניע מכירות ולשפר את חווית הלקוח. אפל, למשל, מעלה מכירות ביעילות על ידי הצעת דגמים שונים של אותו מוצר עם תכונות משופרות בנקודות מחיר שונות. ללקוחות המבקרים ב-Apple Store באינטרנט ומתכננים לקנות אייפון מוצגות אפשרויות לבחירה ביכולות אחסון גבוהות יותר או להוספת אביזרים המשפרים את חווית המשתמש שלהם.

אמזון היא עוד דוגמה מצוינת לקניון וירטואלי המשלב מכירה צולבת בצורה נכונה. המדורים של הפלטפורמה "קנו לעתים קרובות ביחד" ו"לקוחות שקנו את זה גם קנו" מספקים המלצות מוצרים רלוונטיות ביותר המבוססות על היסטוריית רכישות והתנהגות של לקוחות. תכונות אלו מקלות על הקונים למצוא מוצרים משלימים, ובסופו של דבר מגדילות את ערך הרכישה הכולל שלהם.

בניית חנות וירטואלית עם מיזם גרופ, פלטפורמת המסחר האלקטרוני הנפוצה בישראל מאפשרת גם היא שילוב חכם של מנגנוני upsell ו-cross sell. בחנויות של מיזם גרופ ניתן להציע שדרוגים אפשריים למוצרים, הרחבות המציעות רכישה של מוצרים משלימים, רכישה של חבילת מוצרים יחד וכן המלצות למוצרים משלימים או "מי שקנה מוצר זה קנה גם...". כל אלו ממקסמים את הרכישות באתרים של מיזם גרופ ומגדילים מאוד את הערך הן עבור הרוכשים והן עבור המוכרים.

ואתה, האם כבר התחלת ליישם את הדברים?

מכירה נוספת ומכירה צולבת הן אסטרטגיות חזקות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על ההכנסות ושביעות רצון הלקוחות של עסק מסחר אלקטרוני. על ידי עידוד לקוחות לשדרג למוצרי פרימיום ולרכוש פריטים משלימים, עסקים יכולים לשפר את חווית הקנייה, תוך הגדלת ערך ההזמנה הממוצע שלהם. עם זאת, על מנת שהטכניקות הללו יהיו אפקטיביות, יש ליישם אותן מתוך מחשבה, תוך שימוש בהתאמה אישית, מיקום אסטרטגי והמלצות המבוססות על ערך. כאשר עושים זאת בצורה נכונה, מכירה נוספת ומכירה צולבת יכולות להוביל לנאמנות לקוחות ארוכת טווח, להגדלת המכירות ולחנות אינטרנטית מוצלחת יותר בסיכומו של דבר.

צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

 
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. מדיניות הפרטיותאני מסכים