הקמת אתר מכירות באינטרנט שימכור לכם יותר 077-7644819

  1. דף הבית
  2. בלוג בניית חנות אינטרנטית
  3. טיפול בעגלות נטושות - אסטרטגיות מוכחות להשבת מכירות אבודות

טיפול בעגלות נטושות - אסטרטגיות מוכחות להשבת מכירות אבודות

תופעת נטישת עגלת הקניות בחנות וירטואלית היא תופעה נפוצה. בעוד בעלי חנויות רבים משלימים איתה, יש דרכים להתמודד עם התופעה ולמזער אותה.
טיפול נכון בנטישת עגלת הקניות בחנות וירטואלית

נטישת העגלה נותרה אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור חנויות וירטואליות, כאשר נתונים סטטיסטיים מראים שכמעט 70% מעגלות הקניות המקוונות ננטשות לפני התשלום. המשמעות היא שחלק ניכר מההכנסות הפוטנציאליות נותר בלתי ממומש. כדי להתמודד עם זה, עסקי מסחר אלקטרוני חייבים לאמץ גישה פרואקטיבית עם אסטרטגיות יעילות במטרה להחזיר את המכירות האבודות הללו.

להלן מדריך מפורט להמרת עגלות נטושות לעסקאות מוצלחות.

ספק תמיכת לקוחות בזמן אמת

קונים נוטשים לעתים קרובות עגלות עקב שאלות או אי ודאות ללא מענה לגבי מוצר. מתן תמיכה בזמן אמת באמצעות צ'אט חי או צ'אט בוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולה לטפל בדאגותיהם באופן מיידי. מעורבות יזומה במהלך תהליך התשלום יכולה להפחית את ההססנות ולהגביר את הביטחון.

לדוגמה, תוכל להפעיל צ'אט שיפנה מיוזמתו לרוכש באתר עם ההודעה "צריך עזרה בהשלמת ההזמנה שלך? שוחח איתנו בצ'אט ונשמח לסייע לך!".

על ידי פתרון בעיות כשהן מתעוררות, אתה יוצר חווית קניה חלקה ותומכת המעודדת לקוחות להמשיך ברכישה שלהם.

הצג אותות הוכחה חברתית ואמון

בניית אמון חיונית להמרת לקוחות מהססים. הצגת הוכחות חברתיות, כגון ביקורות, דירוגים והמלצות של לקוחות, מרגיעה את הקונים לגבי האיכות והאמינות של המוצרים שלך. הכללת אותות אמון כמו תגי תשלום מאובטח, תעודות SSL והבטחות להחזר כספי יכולים להגביר עוד יותר את הביטחון.

לדוגמה, תוכל להבליט באתר את הכיתוב "מעל 1,000 לקוחות מרוצים! התשלום שלך מאובטח עם התשלום המוצפן שלנו".

אלמנטים אלה מסייעים בביטול ספקות ובטיפוח אמון, ומגדילים את הסבירות למכירה מוצלחת.

בצע אופטימיזציה עבור משתמשים ניידים

עם מספר גדל והולך של קונים המשתמשים במכשירים ניידים, חיוני להבטיח שתהליך בניית החנות האינטרנטית שלך נעשה תוך התאמה מלאה לגלישה ולתשלום בנייד. עיצוב ידידותי לנייד כולל תבנית עיצוב רספונסיבית, זמני טעינה מהירים וניווט אינטואיטיבי. חשוב גם לפשט ולהתאים טפסים ותהליכי תשלום למסכים קטנים יותר, כדי ליצור חוויה חלקה.

לדוגמה, הטמעת מילוי אוטומטי עבור פרטי תשלום ומשלוח יכול לחסוך זמן ולקרב את הרוכשים במכשירים הניידים מהר יותר אל סיום הרכישה.

פשט את תהליך התשלום

תהליך קופה מסובך או ארוך הוא אחד האשמים העיקריים מאחורי נטישת העגלה. פשט את החוויה הזו על ידי צמצום מספר השלבים הנדרשים להשלמת רכישה.

רוכשים רבים נמנעים לבצע הזמנות באתרים המחייבים אותם להרשם. לכן, הצע אפשרות רכישה בצורה מהירה וללא כל הרשמה מוקדמת. כך שתחסוך מהרוכשים את האילוץ שבתהליך הרישום המסורבל.

בשלבי עגלת הקניות והקופה, צמצם את מספר השדות הנדרשים למלא למינימום האפשרי. ככל שיהיו פחות שדות, כך הסבירות שהלקוח ימלא אותם לפני שיתחרט ויסוג מכוונת הרכישה עולה.

ספק מגוון אפשרויות תשלום, כגון כרטיסי אשראי, PayPal, Google Pay, Apple Pay או ביט. אפשר רכישה בשיטת BNPL ("קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר"). אפשרויות התשלום הרבות והגמישות יבטיחו שהלקוחות יוכלו לבחור את אופן התשלום המועדף עליהם, דבר שיגדיל את הסבירות לביצוע עסקה.

שלח הודעות דוא"ל להשלמת תהליך הרכישה

הודעות דוא"ל לשחזור עגלה הן כלי יעיל ביותר ליצירת מעורבות מחדש של לקוחות שהשאירו פריטים בעגלותיהם. יש לשלוח הודעות דוא"ל אלה באופן מיידי, באופן אידיאלי תוך שעה מיום הנטישה, בזמן שהעניין של הלקוח עדיין טרי. התאמה אישית ממלאת תפקיד מפתח - פנה ללקוח לפי שם, רשום את הפריטים הספציפיים שנותרו בעגלה, וכלול תמונות ויזואליות משכנעות.

לדוגמה, הודעת דוא"ל לשחזור עשויה להיכתב: "היי שרה, שמנו לב שהשארת את הפריטים הבאים בעגלה שלך: [שם המוצר]. השלימי את הרכישה שלך עכשיו ותהני ממשלוח חינם על ההזמנה שלך!"

הוספת דחיפות, כגון הצעות לזמן מוגבל או התראות על מלאי נמוך, יכולה להניע עוד יותר את הלקוחות לפעול. שילוב קישור ישיר לעגלה מפשט את התהליך ומגדיל את סיכויי ההמרה.

רגישות למחיר היא סיבה נפוצה לנטישת העגלה. הצעת תמריצים כגון הנחות, משלוח חינם או חבילות מיוחדות יכולה לעודד לקוחות לחזור ולהשלים את הרכישה. ודא שההצעה מוצגת בצורה ברורה ובתחושת דחיפות.

לדוגמה, ניתן לשלב בהודעה שנשלחת אל הלקוח את המשפט הבא: "עדיין מתלבט? תהנה מ-10% הנחה על ההזמנה שלך ל-24 השעות הקרובות! השתמש בקוד SAVE10 בקופה."

תמריצים לא רק מספקים מוטיבציה מיידית, אלא גם מציגים מחווה של רצון טוב, דבר שגורם ללקוחות לחזור לרכישות עתידיות.

השתמש במודעות שיווק מחדש

מודעות שיווק מחדש (Remarketing) הן דרך רבת עוצמה להחזיר לקוחות שנטשו את העגלות שלהם. מודעות אלו מופיעות בפלטפורמות של מדיה חברתית, באתרים ברשת המדיה של גוגל (GDN) ובתוצאות החיפוש, ומזכירות להם את הפריטים שהם השאירו מאחור.

לדוגמה, מודעה עשויה לומר: "נעלי הספורט האהובות עליך מחכות לך! השלם את הרכישה שלך עכשיו לפני שימכרו".

חבר את המודעות לתמונות מושכות חזותית של המוצרים הנטושים וצרף קריאה ברורה לפעולה (CTA) להגברת האפקטיביות. שיווק מחדש שומר על החנות שלך במודעות של הגולשים ומעודד לקוחות לחזור ולהשלים את תהליך הרכישה שלהם.

נתח וטפל במגמות נטישה

השתמש בכלי ניתוח על מנת לנטר את שיעורי נטישת העגלה ולזהות דפוסים או בעיות. האם לקוחות נושרים בשלב מסוים בתהליך התשלום? האם מוצרים מסוימים ננטשים בתדירות גבוהה יותר? זיהוי מגמות אלו יכול לעזור לך לאתר תחומים לשיפור.

דוגמה:

  • אם עלויות המשלוח הן בעיה נפוצה, שקול להציע עלות סף שהחל ממנה המשלוח יהיה חינם.
  • אם לקוחות נוטשים במהלך יצירת החשבון, יש ליישם את האפשרות לרכישה ללא הרשמה.

החלטות המבוססות על נתונים מאפשרות לך ליישם תיקונים ממוקדים המטפלים ישירות בנקודות הכאב של הלקוחות.

נטישת עגלה היא אתגר שדורש גישה רב-גונית כדי להתגבר עליו. על ידי מינוף אסטרטגיות כגון אימייל לשחזור בזמן, תמריצים מפתים, תהליכי תשלום מפושטים ותמיכת לקוחות חזקה, תוכל להחזיר מכירות אבודות ולהפוך קונים מהססים ללקוחות נאמנים. אופטימיזציה למשתמשים בנייד, שימוש במודעות שיווק מחדש ובניית אמון באמצעות הוכחה חברתית ישפרו עוד יותר את המאמצים שלך. התחל ליישם את האסטרטגיות המוכחות האלה עוד היום, כדי למקסם את ההמרות ולעודד צמיחה בחנות הוירטואלית שלך.

צור קשר

הטלפון שלנו: 077-7644819

- או -

מלאו את הטופס להלן ונחזור אליכם בהקדם:

 

 
אנו משתמשים בעוגיות על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר. מדיניות הפרטיותאני מסכים